Sunday, April 27, 2008

Kempen seharian


Kempen seharian

Adakah anda menunggu setahun sekali ataupun tempoh-tempoh tertentu di syarikat anda untuk anda menganjurkan kempen kesihatan atau keselamatan?

Kempen sebegini sepatutya berterusan dan tiada henti. Kunjungan saya ke Hospital Daerah Taiping minggu lepas mendzahirkan satu lagi kempen kesihatan. Kempen mengalakkan penggunaan tangga ini adalah satu kempen yang berterusan dan tiada henti.

Antara lain kita disyorkan meletakkan kereta sejauh mungkin dari pejabat supaya kita berjalan sekurang-kurangnya sebelum masuk kerja dan semasa pulang kerja. Begitu juga dengan penggunaan tangga.

Baru-baru terdapat "re-structure" organisasi di tempat saya kerja. Kesannya ialah banyak bilik kosong di tingkat bawah. Mulanya teringin juga saya berpindah dari bilik tingkat 3 yang saya menghuni sekarang. Tetapi saya rasa saya membuat keputusan yang tepat untuk tidak berpindah. Sekurang-kurangnya saya boleh beriadah menaiki tangga setiap hari. Pada masa yang sama "memalaskan" saya untuk turun minum pagi dan petang.

No comments: