Sunday, July 14, 2013

Nampak mudah dan ringkas sahaja tetapi amat berguna




Nampak mudah dan ringkas sahaja tetapi amat berguna

Antara benda yang selalu hilang dalam simpanan saya ialah Nozzle Hose pada Spray Can sama ada penyembur rantai motosikal ataupun penyembut cat.

Penyembur rantai motosikal jenis Faito saya baru sahaja kehabisan. Penyembur rantai motosikal jenis Faito ini agak unik rekabentuknya. Nozzle Hosenya disekalikan dengan Nozzle Head dan boleh dilekatkan kepada penutup tin penyembur apabila selesai digunakan.

Apabila saya membeli penyembur rantai motosikal berjenama lain, kelebihan sebegini tiada. Kebanyakan penyembur rantai motosikal masih lagi menggunakan rekabentuk lama di mana Nozzle Hose perlu diikat pada badan tin selepas digunakan.

Apa yang saya buat ialah saya tukarkan penutup tin penyembur yang kebetulan sama saiznya. Selesai masalah sering kehilangan Nozzle hose ini.

http://oshthejourney.blogspot.com/

No comments: