Tuesday, June 25, 2013

Pemanduan di Vietnam



Pemanduan di Vietnam
(Diterima melalui email NRG Group)

Salam Tuan,

Saya mengucapkan terima kasih di atas email tuan.

Saya ingin berkongsi pengalaman dengan semua NRG Group. Mengenai pemanduan di jalan raya yang telah saya lihat semasa saya di Vietnam dua minggu lepas selama empat hari saya berada Ho Chi Min, saya dapati semua pengguna di jalan raya saling hormat-menghormati antara satu sama lain dan saling memberi laluan kepada pengguna lain, walau tiada lampu isyarat keadaan lalu lintas masih berjalan dengan lancar dan tiada kemalangan yang berlaku.

Alangkah baiknya jika pengguna jalan raya di Malaysia juga seperti mereka.

Boleh lihat foto yang disertakan.

Sekadar pandangan sahaja.

Pengirim email adalah seorang SHO.

Pemanduan di Malaysia

Semasa titah perasmian parlimen ke 13 sebentar tadi, Yang DiPertuan Agong selain mengingati semua Ahli Parlimen tentang kewajipan mereka dan juga tanggungjawab rakyat, Agong turut mengingatkan tentang kadar kemalangan jalan raya yang meningkat di Malaysia.

Harap selepas ini semua Ahli Parlimen bersama-sama (mengenepikan politik kepartian) untuk mengambil berat dan seterusnya mengamibil tindakan mengatasi/mengurangkan kadar kemalangan jalan raya di Malaysia.

http://oshthejourney.blogspot.com/

No comments: