Thursday, October 4, 2012

Senarai perundangan OSH yang perlu ada

Senarai perundangan OSH yang perlu ada

Antara soalan yang sering ditanya kepada saya ialah di manakah boleh mendapatkan atau membeli buku-buku perundangan berkaitan OSH. Memang banyak kedai buku turut menjual buku-buku perundangan berkaitan OSH tetapi tidak menyeluruh seperti di pejabat NIOSH Bangi dan juga cawangan-cawangannya yang lain seperti di Prai dan sebagainya.

Kunjungan terbaru saya di NIOSH Prai baru-baru ini membolehkan saya membeli buku perundangan Akta Kilang dan Jentera 1967 Akta 139 dan Peraturan-peraturannya. Sebelum ini saya hanya memiliki buku perundangan Factories and Machinery 1967 Act 139 dalam Bahasa Inggeris. Dengan adanya buku dalam Bahasa Malaysia ini memudahkan saya jika perlu membuat terjemahan.

Berikut adalah senarai-senarai buku perundangan OSH yang boleh didapati atau dibeli di Niosh.

lukmanw@gmail.com
http://oshthejourney.blogspot.com


No comments: