Wednesday, June 18, 2008

OSHE Bulletin, June 2008



OSHE Bulletin, June 2008

Saya menatap OSHE Bulletin, keluaran Jun 2008 yang diusahakan oleh Prof. Madya Abdul Shukor ini di ruang legar NIOSH, Bangi dua minggu lepas. Kandungannya padat dengan hal-hal berkaitan OSHE. Beberapa hari kemudiannya juga saya menerima email yang bersertakan buletin ini dalam format MS Word.

Ingin saya cadangkan kepada Prof. Madya Abdul Shukor untuk menerbitkannya juga dalam bentuk internet. Mungkin blog sebagai alternatif. Sekurang-kuranyanya tidak banyak kertas sebagai sumber alam digunapakai. Malah kalau disimpan dalam file PDF lebih mudah diedarkan ataupun untuk dicetak semula.

Seperti yang pernah saya katakan dalam Manafaat Blog, (
http://manafaatblog.blogspot.com/) paparan bercetak juga masih perlu. Terutama kepada pekerja bawahan yang tidak ada fasiliti internet. Paparan bercetak sebegini sesuai untuk dipamerkan di ruang legar, papan kenyataan umum dan kawasan-kawasan laluan pekerja dan juga yang menjadi tumpuan.

Kepada Prof. Madya Abdul Shukor, saya mengucapkan syabas di atas usaha-usaha murni Prof. Madya untuk berkongsi ilmu OSHE dengan kami semua.

Klik di sini untuk kesemua lapan mukasurat OSHE Bulletin June 2008 ini
.

No comments: