Wednesday, December 14, 2016

Ada rujukan (references) perlu ditambah-baikkan

















Ada rujukan (references) perlu ditambah-baikkan

Saya selalu berpegang teguh pesanan salah seorang guru saya - ada rujukan (references) perlu ditambah-baikkan!

Sebagai contoh,  gambar-gambar rujukan pemanduan sebelah-kiri di luar negara hendaklah diubahsuaikan ke pemanduan sebelah-kanan jika hendak digunakan dalam latihan bekaitan trafik di Malaysia.

Saya diberi peluang mengendalikan kursus pengendalian selamat (bukan kursus pemanduan!) truk konsesi Shell, Caltex dan Petron di tahun 2014, 2015 dan 2016. Saya menggunakan gambar-gambar rujukan pemanduan sebelah-kiri di luar negara yang saya telah ubahsuaikan ke pemanduan sebelah-kanan. Saya hanya gunakan program Power Point PPT dengan command copy & paste, crop dan mirror sahaja.


Berikut adalah contoh 2 kursus yang saya kendalikan dengan semua gambar-gambar asal yang digunakan adalah pemanduan sebelah kiri.

No comments: