Thursday, January 20, 2011

Salah siapa jika anak kita (atau remaja kita) menunggang motosikal tanpa menyarung topi keledar?


Salah siapa jika anak kita (atau remaja kita) menunggang motosikal tanpa menyarung topi keledar?

Jika ditanya, saya sama-sekali tidak menyalahkan VIP ini 100% kerana menunggang motosikal ini kerana tidak menyarung topi keledar.

Sepatutnya pembantu khas VIP ini menasihatkannya menyarung topi keledar agar kepalanya tidak tercedera (atau kurang cedera) jika terjatuh dan sebagainya.

Sepatutnya pemilik motosikal ini (sudah pasti motosikal ini bukan milik VIP ini) menasihatkannya menyarung topi keledar agar kepalanya tidak tercedera (atau kurang cedera) jika terjatuh dan sebagainya.

Sepatutnya penyelaras program (atau pihak penganjur) menasihatkannya menyarung topi keledar agar kepalanya tidak tercedera (atau kurang cedera) jika terjatuh dan sebagainya.

Sepatutnya jurugambar (yang mengambil gambar ini) menasihatkannya menyarung topi keledar agar kepalanya tidak tercedera (atau kurang cedera) jika terjatuh dan sebagainya.

Sepatutnya pihak berkuasa (jika ada bersama-sama dalam program ini) menasihatkannya menyarung topi keledar agar kepalanya tidak tercedera (atau kurang cedera) jika terjatuh dan sebagainya.

Nasihatlah demi keselamatan! Nasihatlah demi kepimpinan, agar tidak diteladani oleh orang lain!

lukmanw@gmail.com
http://oshthejourney.blogspot.com/

No comments: