Monday, January 2, 2017

A Biker's Guide to the Hazards of the Road


A Biker's Guide to the Hazards of the Road

Sebenarnya saya "mempelajari" keselamatan (safety) bermula dengan motosikal. Era 80an semasa bekerja di Majalah Roda-Roda, saya belajar banyak ilmu keselamatan bermotosikal dari Ketua Pengarang, Yussuf Bakar (arwah) dan rakan/kenalan sekerja yang lain. Penghujung 80an baru saya bermula mempelajari keselamatan di industri (osh).

Malah saya memulakan karier saya dalam sukan permotoran juga sebagai Safety Marshal yang kemudiannya berkembang sebagai Race Official yang lain seperti Lap Scorer, Sweeper, Chief Scrutineering, Secretary of the Meet dan jawatan terakhir ialah sebagai Track Designer memerangkap Safety Advisor. Dari peringkat tempatan hinggalah ke luar negara / antarabangsa.

Ini adalah e-book yang berkaitan dengan keselamatan bermotosikal di atas jalan raya. Boleh klik di sini untuk muat-turun.


No comments: