Sunday, November 22, 2015

Tali pengikat Topi Kaledar




Tali pengikat Topi Kaledar

Anak saya minta untuk menggunakan salah satu topi kaledar saya untuk tunggangan semasa di kolejnya di Ipoh. Memang betul saya ada banyak koleksi topi kaledar yang dikhususkan untuk tunggangan tertentu.

Saya mengeluarkan salah satu koleksi lama saya tetapi talinya menggunakan system klip. Sebenarnya tali kaledar yang lebih selamat ialah menggunakan system gegelang. Walaupun system klip mudah digunakan tetapi system klip ini boleh dan mudah rosak.

Antara salah satu tugas saya sebagai Chief Scrutineer dalam Cub Prix, Track Racing (motocross dan kereta) serta acara speed event yang lain sama ada di dalam dan luar negara adalah memastikan topi kaledar ini menggunakan system gegelang.

Pagi tadi di Pasar Minggu Kamunting, di gerai favourite saya ini, saya menukar system klip ke system gegelang.

No comments: