Wednesday, November 7, 2012

PLUS prihatin tetapi pengguna lebuhraya tidak!





PLUS prihatin tetapi pengguna lebuhraya tidak!

Bermula dari bulan September lepas, sekurang-kurangnya sekali dalam sebulan saya berulang-alik dari Taiping ke Litar F1 Sepang. Setiap kali itu juga termasuklah hari ini saya singgah di R&R Dengkil untuk ke bilik air dan seterusnya membasahkan tekak.

Saya ingin mengucapkan syabas terhadap keprihatinan PLUS apabila setiap kali menaiktarafkan R&R di sepanjang lebuhraya seperti di R&R Dengkil ini, kemudahan untuk Orang Kelainan Upaya (OKU) turut ditambahbaikan. Contohnya pejalan kaki dan kemudahan bilik air di R&R Dengkin ini (sama ada di hentian Sebelah Selatan atau Utara) telah ditambahbaikan untuk kemudahan dan keselesaan OKU.

Walaupun begitu saya masih tertunggu-tunggu bila lagi kemudahan OKU yang sama akan ditambahbaikan di hentian Rumah Tol Hutan Kampung dan juga Hentian sebelah Selatan Alor Pongsu yang sama-sekali tidak mesra OKU!

Tetapi menjadi kesalan kepada saya juga apabila melihatkan pengguna-pengguna lebuhraya seperti pemandu teksi dan pemilik Toyota Altis ini yang tidak langsung bertanggungjawab! Saya tidak pasti sama ada OKU dalam Toyota Altis tersebut tetapi saya pasti pemandu teksi ini bukan OKU!


No comments: