Wednesday, November 14, 2012

DIY – jangan ambil mudah!


DIY – jangan ambil mudah!

Di rumah saya ada loteng yang digunakan untuk menyimpan beberapa barangan yang jarang digunakan dan pada masa yang sama digunakan juga sebagai rak majalah terutama majalah kaum hawa milik orang rumah saya seorang itu dan juga komik milik anak lelaki saya seorang itu.

Dalam loteng ini saya membina sendiri sistem rak (DIY) bersama-sama anak lelaki saya pada pertengahan tahun 2000. Semasa memasang L-Channel ini saya tercedera di bahagian kepala dan tangan akibat hujung tajam pada L-Channel ini.

Sempena minggu cuti Deepavali dan Awal Muharam ini saya dan anak lelaki saya menambahbaik semula sistem rak ini dengan memasang “rubber footing” pada semua bahagian hujung tajam pada L-Channel ini.

Semua orang (yang berminat!) boleh melakukan DIY (Do It Yourself) ini tetapi jangan ambil mudah terutama berkaitan dengan OSH!

lukmanw@gmail.com








No comments: