Sunday, February 13, 2011

Cenderahati berkaitan OSH




Cenderahati berkaitan OSH

Selama hampir 20 tahun sebagai pengamal OSH, saya kerap mengadakan pelbagai aktiviti dan program OSH. Ada yang berkala tahunan, bulanan atau mingguan. Ada juga juga secara adhoc mengejut sahaja tanpa dirancang. Ada yang melibatkan semua pekerja dan ada juga sekadar unit atau seksyen tertentu. Penyertaan luar juga dilibatkan sama ada sebagai pengerak aktkiviti (penceramah atau pameran) ataupun sekadar sebagai undangan.

Pada masa yang sama pelbagai cenderahati telah saya edarkan. Dari sekecil-kecil rantai kunci hinggalah jaket kalis angin. Ini termasuklah t-shirts, caps, dompet duit, beg pinggang, beg kasut, payung, set pertolongan cemas. Begitu juga barangan elektronik seperti jam dinding, mesin kira dan sebagainya.

Terbaru saya menerima set cenderahati dari OSHE Dept. TNB. Pada saya inilah set cenderahati yang saya cari-cari.

Set cenderahati ini dalam kotak aluminium sebesar tapak tangan. Saya sangat suka kotak aluminium “air tight” ini kerana banyak kegunaannya.

Di dalamnya ada sebatang pen pelbagai guna.

Kegunaan pertama sudah tentu ianya pena mata bulat.

Di pangkal pen pula terdapat laser pointer. Sebagai “OSH Trainer”, laser pointer ini banyak membantu tetapi saya tidak beberapa petah menggunakannya semasa dalam kelas. Saya banyak menggunakan laser pointer ini jika berada di lapangan ketika membuat site visit, audit dan sebagainya. Ianya membantu saya untuk menunjukkan sesuatu dengan tepat terutama jika berada di kedudukan yang jauh.

Kegunaan ketiga yang paling saya suka ialah di dalam batang pen ini dimanafatkan dengan storan data Thumbdrive berkapasiti 4GB.

Setinggi penghargaan saya sebagai pengamal OSH kepada pencipta cenderahati ini dan tidak lupa juga ucapan terima kasih saya kepada yang telah menghadiahkannya kepada saya.

Saya akan cuba dapatkan maklumat pengedar cenderahati ini untuk mereka yang berminat mendapatkannya sebagai cenderahati OSH.

lukmanw@gmail.com
http://oshthejourney.blogspot.com

Set Pen + Laser Pointer + Thumbdrive

Pembekal untuk cenderahati ini ialah:

Idaman Daza, KL
Puan Zurina 019 2886365
zureen_91@yahoo.com

Harga approx. RM 45 utk set 4GB. Turut tersedia 1GB dan 2GB



3 comments:

afiznordin said...

Memang menarik..

Anonymous said...

sy pun dpt drpd oshe dept , btw entry ni tkley share dkt fb ke?

Anonymous said...

terima kasih kerana sudi share info. Sangat bermanfaat terutama kepada saya yang baru berjinak dalam safety.
Kalau nak bertanya isu safety nak email macam mana?
thanks, lllim_1994@yahoo.com