Sunday, May 24, 2015

Amalan label





\
Amalan label

Bapa saya adalah guru OSH saya yang pertama. Beliau mendisiplinkan saya ala tentera. Kerap saya ceritakannya dalam blog orangkecilorangbesar saya. Jangan terkejut kalau tajuk posting saya itu ialah "ayah yang ku benci"! Amalan-amalan bapa ini memang saya benci semasa saya kecil tetapi ini amalan-amalan yang saya amat hargai dan saya gunakannya sebagai bahan pengajaran OSH saya ketika ini.

Salah satu amalannya ialah "melabel".

Bapa melabelkan semua barangan di dalam rumah. Sesiapa yang pernah menjengah rumah dan pejabat saya tentu nampak kebiasaan saya melabel ini. Hinggakan saya digelar "structured" di UUM.

Dulu saya menggunakan marker (sudah tentu mengikut pilihan bapa Artline 70) terus kepada barangan. Kemudian saya guna masking tape atau sticker yang bercetak khas menggunakan Laser Jet.

Sekarang saya menggunapakai price tag label roti.

Terima kasih bapa

No comments: