Wednesday, October 8, 2008

Manfaatkan ke arah OSH

Manfaatkan ke arah OSH

Saya tertarik dengan usaha beberapa hypermarket yang menggunakan bahagian belakang resit belian mereka sebagai ruang periklanan. Pihak PLUS pula mengisi ruang kosong ini dengan nombor-nombor telefon penting yang boleh dihubungi jika berlaku kecemasan di lebuh raya.

Di UUM umpamanya, ruang kosong (cover) di slip gaji disenaraikan nilai-nilai teras (core value) universiti. Sebenarnya ingatan (message) sebegini atau bercirikan OSH boleh diletakkan atau dipamerkan di mana sahaja. Tidak semestinya hanya di papan tanda atau sepanduk.

Saya menerima email dari salah seorang pelajar saya yang bersertakan gambar kad raya seperti di atas sehari sebelum raya. Ini juga satu lagi kaedah memanfaatkan kad-kad ucapan perayaan. Jika sebelum ini asyik-asyik dengan gambar ketupat lemang atau pelita, gambar kemalangan sebegini adalah mesej yang paling tepat untuk semua.

lukmanw@uum.edu.my
http://oshthejourney.blogspot.com/

Nota; hari ini saya terjumpa kad raya ini di dalam blog “sedetik hati”. Tidak pasti sama ada pelajar saya yang menghantar kad ini “cupas” (cut & paste) atau “cipi & CP” (juga cut & paste) dari blog ini.

No comments:

Post a Comment